Ahad, 19 Jun 2011

aku rasa peritnya

Kembali mencoret..
Lama..lama sangat.sangat..Apa khabar sekarang batang getah..alamak,batang getah dah kena tebang, dah diganti dengan pokok sawit. Ayah dah hampir 3 tahun pergi. Pokok getah dah ganti pokok sawit arwah tahu. Semoga rohnya sentiasa ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman. Al-Fatihah untuk abah,

Pekerjaan mulia membesarkan 12 orang adik beradik. Aku yang kelapan..sebenarnya perit yang aku rasa bukan dulu,bukan masa aku sama-sama menoreh,tapi sekarang,masa terkenang masa yang berlalu itu. Memanjat bukit ,turun bukit,lalu semak,masuk paya,.sukar digambar saat itu. saat sebenar hanya kepenatan yang dirasai. tapi sekarang terkenang keperitan. Bagaimana abah bersusah payah membesarkan anak-anaknya. Tapi, aku yakin,kekuatan dia kerana kami semua. kami perlu diberi makan.


Tiada ulasan: