Sabtu, 8 Oktober 2011

Isu lapuk : Bertudung

Assalamualaikum...
Perkembangan tamadun manusia yang semakin maju dan pantas memaksa wanita lebih bersikap terbuka. Ringkas dan cepat bagi mengejar masa agar tidak ketinggalan memaksa wanita Islam meninggalkan tuntutan agama yang mungkin dianggap remeh.

Tamadun barat yang sudah mempengaruhi kita sejak berabad lamanya antara punca bertudung bukan sesuatu yang dititik beratkan dalam kehidupan kita. Tambahan pula, digambarkan masyarakat melayu tradisional hanya mengenakan kain batik di kepala seolah-olah tidak bertudung sebagai tradisi masyarakat melayu kita.


Abad ke-21..masyarakat semakin maju dan pengetahuan makin bertambah dan ilmu agama semakin mendalam..tetapi bertudung tetap "sepi" dan paling menyedihkan dijadikan "trend" sahaja oleh masyarakat moden hari ini..

Semoga perubahan yang berlaku kepada ikon remaja hari ini membuka mata remaja perempuan dan wanita-wanita agar lebih prihatin. Kita doakan bersama agar lebih ramai mengikuti jejak mereka dalam tuntutan bertudung.

Diana Amir :Mengambil keputusan bertudung setelah sejak 3 bulan didatangi mimpi mengenai akhirat..Alhamdulillah.







Datuk Sheila Majid : Sedang berusaha ke arah yang lebih baik. Menyepi agar tidak menjadi buah mulut orang..Alhamdulillah..









Ramai lagi ikon / artis yang menjadi idola sudah berusaha ke arah yang lebih baik boleh ditiru oleh peminatnya..

APakah alasan pakai tudung ?


Marilah kita sama-sama berdoa agar pemikiran kita tidak dipengaruhi kata-kata yang melemahkan kita untuk menjunjung syariat Islam..











Tiada ulasan: